Åsikter och bal

   Citerar tweet:
"Ett samhälle måste bygga på empati i grunden" Malmberg hos Hörnan. Har han läst Kristdemokraternas program? #svpol
   HAR DU LÄST MODERATERNAS PROGRAM LR DET STÅR HATA ALLA UTOM DIG SJÄLV - OBS ENDAST OM DU ÄR RIK. Okej den ragean var bara halvprovocerad men ville få ur mig den. Ville få ur mig rage på alliansen aka de som styr Sverige idag. För de förstör. Så. Det var allt. Även! Jag är så himla rädd för religiösa människor?
   "Men Jessica! Religion kan vara bra, ge hopp!" "Men Jessica!! Är inte dina morföräldrar katoliker? Är du rädd för dem också? ;);)". Ha ha ha nej ;););) Jag är inte rädd för min mormor and morfar. Men religion skrämmer mig så sjukt. Att människor kan citera Bibeln som att det vore någon fakta text? Eller alltså grunda sina värderingar helt på en bok som berättar om en Gud, snarare än omgivningen. "MEN JESSICA!!!!!!!!!!! Massa religiösa människor grundar inte allt i boken utan omgivningen likvän!". Jaha. Dåså. Nej men seriöst.
   Jag förstår argumentet att ta fakta från vetenskapen är lika oresonligt som att ta fakta från Bibeln. Förstår, inte håller med. Trots att vetenskapen har annat slags bevis för sig så, visst, jag förstår det från en religiös persons synpunkt. Men alltså. Jag vet inte var jag vill med detta egentligen, vet bara att religion skrämmer mig. Men att gömma sig bakom en text för att stödja åsikter är konstigt, eller att gömma sig bakom en ideologi då - men just nu är jag inne på religion så då pratar jag om det. Att ha möjligheten att säga "Jag vet inte varför jag känner så, men jag vet att det står i min ideologi och därför är min sanning". Var är analysen? Var är reflektionen? Varför fungerar människor i slow-motion? Det var allt. Ska nu plugga religion då det är ett kärnämne på gymnasiet. Tack och hej lever past ej. (Helt seriöst, mitt citat. Hehe he).

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha särskrivning DU SUGER nej men seriöst har accepterat religioner nu

2013-02-10 @ 00:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0