Utseendet är faktiskt allt.

   
   Alltså.Förlåt. Men jag blir så irriterad när jag ser saker som denna och tänker bara "FÖR UTSEENDET ÄR ALLT!!!!!". Jag vet att människor inte menar det, jag vet att personen vars tumblr jag såg detta på säkerligen värderar fler kvalitéer hos sin bästa vän än utseendet, jag tror inte ens personen i frågan syftar på utseendet utan mer "åh vacker PeRsOn". Men ändå. Ändå detta faktum att vi ska återkomma att lägga så många värderingar i utseende. Så mycket vikt. I utseende. VEM BRYR SIG!!!!! VEM BRYR SIG OM DU ÄR VACKER FUL SNYGG SEXIG SMAL STOR KORT LÅNG SPINKIG KURVIG VALKIG OJÄMN OCH ALLT VAD DET NU KAN TÄNKAS VARA I HELA VIDA VÄRLDEN. För när det väl kommer till kritan ligger inte vem du är i hur du ser ut. Du ser inte fram emot att träffa din vän för att hen är "så himla snygg" utan för att hen är en fantastisk person som ger dig så mycket i utbyte och gör dig till en bättre person. Typ. Inte snyggare person. Du trivs inte i dig själv bara för att ett flertal personer under ett kortare tidsförlopp har sagt "Åh nice ass", du trivs i dig själv för att du tycker du har ett nice ass och huvudsakligen för att du tycker att du är bra. Bra kan vara att du trivs med ditt utseende, men inte bara. Bra kan vara att du är smart, men inte bara. Bra kan vara att du har rest mycket och sett världen, men. Inte. Bara. För ingenting endimensionellt beskriver någonting.
   Och den mest uttjatade av alla dessa värderingsmätare som man tittar på när man ska se hur värd en person är, det är utseendet. Den mest obetydliga mätningen. För visst spelar utseendet roll, på många sätt i många sammanhang, på gott och ont. Men i förhållande till hur mycket allt annat spelar roll - ambition, medmänsklighet, omtänksamhet, uppmärksamhet, klokhet, vidsynthet och så vidare och så vidare - så blir utseendet bara en obetydlig prick i Atlanten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0