hjärt lös. sitter hjärtat ditt löst?

Vilken deliciös blandning av roligheter och vackra formuleringar jag har på min blogg. Perfekta blandningen mellan skämt och sofistikering.

Den brutala vaddetnuheter-appliceringen på texten ovan var för att understryka att det bör se ut som det låter. Vet inte varför jag skrev det. Det är kul å leka med orden. "Jag saknar dig varje stund du inte är med mig" är ett citat jag känner igen och som just ploppade upp i huvudet mitt. Var är det ifrån?? Jag vet inte riktigt. Hatar lägen när man känner igen något men inte vet varför eller varifrån, otroligt enerverande. Så känner jag lite över August Strindberg just nu. Hur fånigt är det på en skala? Mycket fånigt. Töntigt. Löjeväckande. Men hans texter har fångat mig något ovanligt och ofantligt.

"You have bewitched me body and soul"
som Mr Darcy så adekvat uttryckte det (han uttrycker sig alltid bäst, och med det prisar jag egentligen Jane Austen då Darcy är en fiktionell figur skapad och skriven av henne. Men strunt samma, jag fortsätter låtsas att det finns en sån).


p.s. "du kommer dö!
nej men alltså, jag tror faktiskt att du kommer gilla det"
ja tack jag dör gärna. d.s.

Kommentarer
Postat av: Anonym

DET ÄR FRÅN MITT HJÄRTA STANNAR HÄR AKA VÄRLDENS BÄSTA MANUS

2012-04-07 @ 18:05:39
URL: http://stadsvandringar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0