snart är aprilhimlen här

ring mig sen, eller knacka på dörren
jag väntar här inne
ett tag till iallafall
mörkret är inte en kärlek, men kanske en bekant
vi ses ibland men det är inte så mycket med det
ibland mer än annars

vi måste ses innan löven skiftar och värmen dundrar
det kommer inte hinnas med, ska vi försöka ändå?
jag vet inte vem som ser dig, ganska få.

vi smattrade och studsade så mycket
det fina var att du inte smattrade på mig så mycket som med mig.
man borde inte gå händelserna i förväg.
man borde inte skriva brev som inte skickas.
man borde inte vilja utan att våga.
man borde inte sitta i sitt kök,
och bli kär i Håkan Hellström (ett oemotståndligt substitut)

var är dionysos nu? (kvar under månen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0