Ville bara bara bara

Mannenmannen hade ett papper på teatern. Det stod
"Gillar: Ambition, vänskap
Ogillar: -"

Och jag bah: Det är han. Det är han i ett nötskal. DET ÄR HAN. Han ogillar inte världen, han älskar allt. Självklart inser mitt huvud att man inte kan älska allt, men det glädjs också åt att människor kan leva livet utan att hata något. "Men ogilla och hata är inte samma sak......" ne jag vet. Inte det jag menar. Jag tror på att det finns människor som kan se det fina i allt. Som kan se något bra i alla. "Men Hitler då...." NEJ SLUTA MISSFÖRSTÅ LIVET OCH TA UPP HITLER SÅ FORT NÅGOT ÄR DÅLIGT. ÅH BLIR SÅ TRÖTT PÅ HITLER-REFERENSER HERREGUD. Hehe frustrationen som uppstår. Mannen är iallafall en värd person. En älskande person. Och en person som inte behöver vara bitter för att få respons. Han, uppskattar livet ändå - utan ilska eller nervärdering mot andra. Tack gode gud för såna människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0