I Wien

I Wien finns det sju sköna kvinnor, finns en skuldra som döden berör
finns en hall med tusentals fönster, och en dunge där duvorna dör
finns en reva som slitits från ljuset, i en monter som grånar av frost
 
Ay, ay ay ay - ta min vals, ta min vals
ta min vals med sin sugande mun
Jag vill ha dig, vill ha dig, vill ha dig
i en stol med en tidning du gömt, i ljuset från bleknande liljor
i ett trapphus som kärleken glömt
 
Jag vill ha dig där månen har svettats, i en säng fylld av fotsteg och sand
Ay, ay ay ay - ta min vals, ta min vals
ta min kroknande(?) vals i din famn
 
Min vals, min vals, min vals, min vals
med sin kväljande doft av konjak och död
i havsbrynets läva finns det vals
 
I den gyllene sal där du sjunger, hela staden beundrar din mun
och på baren att tystna alla pojkar
alla dömda till döden en stund
men där nere som klättrar på stegen, med ett pärlband av tårar inatt
Ay, ay ay ay - ta min vals, ta min vals
för så länge har den legat död
 
Och på vinden där ungarna leker
tillsammans vi lägger oss ned
i skenet från ungerska lyktor kommer dimman och sveper oss med
Jag vill se vad din sorg har förseglat,
dina lam och din lilja av snö
Ay, ay ay ay - ta min vals, ta min vals
för jag lämnar dig aldrig, jag svär
 
Min vals, min vals, min vals, min vals
med sin kväljande doft av konjak och död
i rännstenen släpar sig fram
 
I Wien ska vi dansa till gryning
till en flod ska jag vara förklädd
ja synthen slår ut på min axel;
när jag sänker mig ned mot din bäd
 
I en klippbok begravs alla minnen
inom mossa och gulnande kort
och jag offrar fiolen och korset
när jag drunknar i skönhetens flod
Men då bär du mig på dina armar,
och du dansar med mig mot land
Du min kära, mitt allts
 
Ta min vals
Den är din nu, och sen finns inget mer
La la la, la la la
La la la, la la la
La la la, la la la
La la la, la la la
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0