Serendipity

   Alltså jag ORKAR INTE HINNA MED LIVET. Fucking skit jag måste hinna reflektera över saker samt plugga samt  ha premiär imorgon åååååhöööääääääh uääääääääh uuuuuuuuuh äääääääääh okej OKEJ?!?!?!??! Är inte seriöst panikslagen egentligen bara trött och irriterad och SÅG NYSS en film.
 
   Okej såhär är dealen. För en herrans massa tid sedan såg jag en film. Det jag minns från den är att Tjej och Kille var kära, de bäzade och hon slet upp hans skjorta så knapparna gick sönder och hon köpte en ny, Kille var douche men mindes inte varför eller hur bara att han ej var bra. För några timmar sedan satte jag på en film jag hittade på netflix igår, den verkade ha en nice handling om något feministrelaterat på något vänster, eventuellt, så jag ba VI KÖR. Samt att den hade Hugh Jackman och Ashley Judd (och jag minns att jag läst något feministiskt citat av henne om patriarkala strukturer på Kvinnohat så jag ba WUHUUU FEMINISTER).
   Jag sätter på filmen, Someone like you, och känner hur jag känner igen den. Och sen bäzar hon sin kollega (som har flickvän - nono) och sliter sönder knapparna på hans skjorta och jag ba DET ÄR DEN HÄR FILMEN DET ÄR DEN HÄR JAG HAR FÅTT FLASHBACKS TILL UNDER HELA MITT LIV DET HÄR ÄR THE ONE AND ONLY FILM. Sen känner jag igen en massa fler saker som jag behövde påminnas om. Förstod såklart inte filmen när jag var liten för den handla om -för ett barn - komplicerade teorier om män och kvinnors natus och. Så. Vidare.
   Jag blev inte klokare. Eller okej då. Pytte kanske? Hon sa något i stil med "Om det är så så betyder det att män inte lämnar kvinnor, män lämnar mig" och Hugh Jackman ba "jag vet, jag vet hur det är. Det kanske är därför vi försöker hitta andra svar" och jag ba står där och hänger tvätt och ba "jaha tack ödet jag förstår vad du vill ha sagt *dagen efter att jag såg Serendipity*".
   Serendipity är för övrigt KUNG så gosig film. Den där John Cusack...... Det var allt. Hejs
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0