vår och patriarkat

   Imorgon tänker jag ha strumpbyxor och röda läppar och blommor och ingenting kan stoppa miiiiig. Kan man säga så trots att det är regnigt kallt ruskigt ute? För poängen är ju att låtsas att det är varm gosig bra vår så. MAHA SKILJETECKEN FUCK YOU mvh tycker ej om kommatecken. Mvh använder forkortningar fel..... MED FLIT! Yolo. Jag försöker att undvika att plugga därav denna menigslösa och substanslösa text. Fin början på inlägget i alla fall?
 
   På tal om patriarkatet (ja det är alltid på tal så) så avskyr jag verkligen den lilla och beroende på sammanhang irrelevanta detaljen att tjejer inte får dricka öl. För jag älskar öl. Och då blir det liksom en hjärtefråga (och alla som vet vem jag är eller har sett mitt ansikte någonsin en sekund vet att detta inte är mitt main issue med patriarkala strukturer eh eh). VAD ÄR GREJEN MED "dricker du öl????" (du är ju tjej) "det är så sjukt osexigt med tjejer som dricker öl" (öl är ju manligt) "tycker om när tjejer kan dricka öl för de går emot strömmen" (VEM BRYR SIG OM VAD JAG FUCKING DRICKER FÖR ALKOHOLHALTIG DRYCK JAG VILL INTE FÅ BERÖM ELLER BLICKAR FÖR ATT JAG HAR ETT FUCKING ÖLGLAS I HANDEN SNÄLLA CHILLA VÄLRDEN SERIÖST)

Kommentarer
Postat av: håra

bara håror dricker cider :)

2013-04-16 @ 22:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0