Gottar mig i bra ord

   ALLTSÅ. Mår så bra? Klockan är 10000.00 på natten och jag ska upp om tre sekunder men har fastnat hos fina texter. Läste igenom hela Gudrun Schymans kongresstal från 2002, för vänsterpartiet. Det var fint och jag blev inspirerad gånger tusen ungefär. Hon är så klok och bra hon. Att människor i största allmänhet sedan väljer (eller oavsiktilgt gör det, vad vet jag) att missuppfatta saker är en annan potatis. Vi skiter i den och gottar oss i bra texter om feminism istället. Då mår man bättre. En stund kan man få göra så faktiskt.
   NU ska jag läsa två texter om traditioner till min svenskaprovning på måndag. Dumdumdumdum. I may die osv. Och sen sova. Sen sova. Ja.
 
(här är talet http://www.helgo.net/enar/politik/talibantalet.html)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0