HAHA blev visst massa politik OBS oavsiktligt men men

INLEDER FÖRRESTEN MED DETTA PGA SÅ VIKTIG TEXT; Palme och Lindh var inte rädda för patos som Virtanen skrev om politik och prickade precis i allt jag någonsin känt. Nej. Men typ. Älskar honom, så bra. Så bra text. SÅ VIKTIGT om politik. Åh.
 
   Glömmer ibland för millisekund att vi är ett land styrt av moderater. Sen kommer jag på att Reinfeldt med sitt puppyface men devilmind är statsminister. Och att Jan Björklund är utbildningsminister (WHOOP EDUCATION FOR THE RICH). Sen kommer jag ihåg den där gången han snapade åt Jimmie Åkesson när Jimmie ba "vi är så lika Jan vi tycker lika jag är så lycklig" och Jan ba "NEJ KLUMPA ALDRRRRRRIG IHOP MIG MED DIG". Sen kommer jag på att fucking hela riksdagen hatar SD inte bara Jan. Så han är inte ens speciell bara för att han har en hjärncell. Sen blir jag förvirrad igen.
 
   P.S. Att Filippa Reinfeldt tar upp politik-rant på instagram (INSTAGRAM!!!) och blandar dessa *hata sossar* inlägg med *såååå bra ONE DIRECTION* samt "DARIN vilken bra kille! FRIHETFRIHETFRIHET (har bild på darin)". OBS allt är seriöst. Hon missanvänder även bindestreck. Men men.
Åh blev ledsen nu när jag läste kommentarer på en bild hon la upp om att socialbidrag är dåligt och arbetsintresse ökar till 2013 och sjuka människor skriver om hur de inte får bli friska för de får avslag på bidrag. Hur en man och hans fru fått bränna alla sina besparingar för att betala fruns operationer och försök till tillfriskning samt får avslag på bidrag av någon som aldrig träffat dem. Hjärtat brister ju.
 
Som jag känner mig i samhället just nu:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0