You're my river running high, run deep, run wild

   Alltså har blivit lite depp över världen efter att ha sett "Rust and bone" som tog tag om mitt hjärta, slet ut det, stampade på det i två timmar och sedan puffade upp det igen med Bon Iver – The Wolves (Act I and II). Men alltså jag var skakig och svag och ledsen och slut (på alla plan) hela kvällen igår efter den filmen. Fan vad den tog mitt hjärta. Men den var fantastiskt fin också och fransk och verklig, ovanlig.
   På en mindre vacker punkt så har jag också blivit depp efter "Lady Dahlmer"s #hälsohets-diskussion om att vi hetsar för att allas kroppar ska se ut på ett visst sätt istället för att uppmuntra att alla älskar sina kroppar. Det låter ju vettigt, eller hur? Men hela twitter har rageat loss med dumma inputs om att hon mår dåligt för att hon är tjock, nevermind att hon tränar och då håller kroppen i bra hälsoskick trots att den inte passar in på världens syn om bra snygghetsskick. Jag blev, som vanligt, arg på världen och på ALLA som skrev "ska börja träna, det är mitt nyårlöfte. Alltså inte för att bli smal utan för att bli snygg, ska sluta äta bröd också för det blir man tjock av" :) och jag ba SNÄLLA SKAFFA ANALYS HERREGUD BARA FÖR ATT SAMHÄLLET SÄGER ÅT DIG ATT DU MÅSTE VÄGA 40 KG PÅ 180 CM SÅ GÖR INTE DET DET RÄTT, BARA FÖR ATT SAMHÄLLET ÄR SÅ ATT KVINNOR HAR SÄMRE LÖN ÄN MÄN SÅ GÖR INTE DET ATT DET ÄR RÄTT BARA FÖR ATT SAMHÄLLET SÄGER NÅGOT SÅ MÅSTE INTE DU LEVA SÅ OM DU BARA TÄNKER EFTER!!!!!!!!!!!
   Är så slut i hjärtat av sånt här. Vet inte vad jag ska göra hur gör man hur förändrar man hur förbättrar man varför kan man inte rädda hela världen 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0