Bella ;)

   Fick för mig att läsa http://blondinbella.se/2013/05/29/en-liten-drom-3/, Isabella Löwengrips "I have a dream"-tal om att även hennes dotter en dag ska bära rosa klänningar och följa könsrollerna så gott det bara kan tänkas möjligt. Eller pojke, om det blir en pojke, vi hoppas på en flicka ändå och det finns ju större utbud i flickkläder. Sådana där flickkläder som bara är helt och totalt fysiskt omöjliga för en pojke att ta på sig. Alltså man kan ju råka förvirra utomstående om vilket kön barnet har - det är verkligen sjukligt viktigt att alla som ser barnet direkt vet om hen ska behandlas som en tuff pojke eller söt flicka. Annars går det ju bara inte!!!! Att leva i detta samhälle!!!!! Där man inte ens får befästa gamla könsroller som begränsar människor av båda könen!!!!!!! Där man inte ens får använda sitt barn som ett anti-genus-statement utan att få kritik för det!!!!!!!!!
   Fick för mig att läsa kommentarsfältet också. :/ säger jag bara. :/ Aja ska duscha nu äta lite kolla lite på Arrested må lite extra bra över att jag inte har något som MÅSTE GÖRAS NUNUNUNUNU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0