När man börjar läsa internetkommentarer??? NEJ!

   Okej okej okej okej är ju nu i ett Kronlöf-mode och gick in och lyssnade på "SÅ JÄVLA PK!" igen pga stjärnor men sen ba börjar jag scrolla ner och läsa kommentarerna eftersom de säger i videon att de vill starta en tråd där folk ska berätta om sina vardagsupplevelser av sexism, rasism och sånt vidrigt men otroligt vardagligt eftersom det händer alla precis hela tiden. Eftersom filmen börjar med att berätta om när Bianca typ gick av tunnelbanan (? eller dyl) och blev kallad blatte-hora av ett gäng på 5 män. Mysigt urval av kommentarerna :)
 
   Roderick: Alltså jag håller med om att man inte ska kalla folk saker men samtidigt spelar det ju roll eftersom vissa klädstilar visar det. Nu menar jag inte att det de gjorde var rätt eller att jag tror du klär dig så.
   Vad hen menar: Alltså man ska inte kalla folk elaka saker men om du klär dig som en hora eller blatte så kallar jag dig självklart det. Nu menar jag inte att du kanske gjorde det och då är det inte rätt att de kallade dig det.
 
   Sven: Hon har all rätt i världen att vara förbannad på dessa förstörda människor. Men generaliseringar aksyr jag; som om de representerar den normala vita mannen. Personligen känner jag massvis med 30-åriga män och jag kan endast tänka mig någon enstaka av dessa säga något så elakt. Vidare har just denna person haft en dålig uppväxt där resultatet av ett bristfälligt föräldrarskap, utanförskap och ett blundande samhälle. Att bemöte detta med en låt där man glorifierar våld visar på okunskap.
   Kortfattat (blev långfattat): JAG SOM MAN känner många medelålders, vita män som aldrig kallat mig slampa! Och de som gör det är bara små individer och inte alls del av en förtryckande struktur!!! *Stora ord som visar på hur bildad och vettig jag är*, SÅ nu har jag pratat klart om hur ni kvinnor bör reagera på någonting som jag själv aldrig har upplevt och därför inte tror på. Och just det! Jag lyssnade inte på låten så noga så jag fattade inte att ni sjunger om att vara PK alltså att inte bruka våld ens när man känner att man snart dör för att ca ingen förutom ens systrar förstår vad man går igenom. Jag tolkade det som glorifiering av våld för jag såg nog er ha ett vapen i handen där i början. :)
 
   Hampeindahouse (antar Hampus? I sammanhanget av en diskussion om hur politiken ser ut idag men ändock intressant, fristående kommentar): Kom ner till Malmö så ska du se att den vita hetrosexuella mannen har det jävligt dåligt, lite som en svart man i det gamla sydafrika.
   Jag behöver inte kommentera detta va? JAG BEHÖVER INTE DET ÄR ÖVERTYDLIGT ELLER HUR?
 
   Undertecknat "Elakare": Att dem kallade dig för hora är inte acceptabelt, dem var riktigt omogna, vad du har på dig skall du inte tänka på, klä dig precis hur du vill, MEN, gör det inte till någon manshatande grej bara för att just dem som inte har något bättre för sig kallade dig för det.. är grymt trött på allt som har med det att göra, alltså att allt snack om kvinnor hit och kvinnor dit man man man bla bla
    ALLTSÅ HAHAH AVLSUTET förlåt men denna människa är alltså trött på allt snack om kvinnor och hur de blir utsatta för patriarkatet. Ahfan det är jobbigt att höra om hur folk blir utsatta för förtryck. Stackars dig. Nej vadå tänka på hur det då är för DE SOM FAKTISKT BLIR UTSATTA FÖR SJÄLVA SEXISMEN OCH RASISMEN? Nej hah lol det är ju jobbigare för dig som måste LYSSNA på alla offerkofte-historier. Tänker att detta är en man men tänker inte dra den slutsatsen som en sanning, mest en teori grundad på oförståelsen.
 
   Rob: Tjejer borde inte ha tillgång till kamera under PMS-perioden. Då blir det här resultatet.
   Tack för din ovärdeliga input ROB, du har helt rätt i att kvinnor inte borde få uttrycka något annat än passivitet och de gånger det händer att de blir arga (?!WTF liksom) så är det SJÄLVKLART endast pga PMS. Bra analys!
 
 
   I övrigt var kommentarerna jag läste två tjejer som blev arg på pms-"skämtet", och en kille som sa "way to go:)", några människor som uppmuntrar videon med "fan vad bra" och "så länge det finns ungdomar som tänker så finns det hopp" och såklart en man som börjar RANTA om hur feminister är fulla av hat och det är destruktivt och avslutar med ett nedlåtande ca "GRATTIS BIANCA DU ÄR DUKTIG PÅ ATT HATA".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0