Om att tiga ihjäl SD

   Kan vi sluta prata om SD och med deras retorik? Kan vi sluta erkänna SDs poänger genom att säga "Hur många invandrare tål det här landet?" Kan vi sluta diskutera tårtan i Jimmies ansikte som någonting annat än en miss från säkerhetssidan, men för i helvete ta det lilla lugna med att säga Demokratihotet. Jag förstår principen, men alltså. Den fungerar inte längre. SD har suttit i riksdagen alldeles för många år nu och DET ÄR ETT DEMOKRATIHOT OM NÅGOT. Det var inte poängen. Poängen är att varje gång folk tar debatten med en icketänkande hobbypolitiker som säger att alla invandrare får gratis iPads så blir det som ett erkännande så många procent av gångerna??? Jag menar såklart inte att vi ba ska ignorera SD som så många politiker men alltså hobbypolitiker som debatterar med hobbypolitiker om sakfrågor är så himla mycket TRAMPANDE I VATTEN och det enda det leder till är att ingens åsikt är ändrad och alla som inte ser tillräckligt vita ut känner sig så otillräckliga. Det är så hemskt? Att verkligen se hur allting slåss inom en människa för att den ses som en främlig i sitt egna hem av folk med ljusare hud? Ljusare hår? Nordiska drag?! Allting som rör SD är så hemskt. Vad det gör med alla människor, och det är klart som fan att politikerna måste bemöta SD? Insatta och aktiva politiker som kan spräcka hål på allt som Jimmie Åkesson (deras, tydligen, bästa retoriker och talare) låter slippa ur hans hjärna via hans mun och till andra (STACKARS) människor. Det räcker inte med att folk fristående lägger upp bilder på hur "det är en myt att invandring kostar" eller att folk länkar till ett klipp när en riksdagspolitiker och partiledare av vårat lands tredje största parti inte kan kommunicera på engelska.
   De som följer Åkesson följer inte siffrorna (trots att de ibland vill låtsas om det), de följer elden. En passion och en "ideologi" som ingen av de andra partiledarna har. De följer bara ljuset av eld som brinner i Åkessons empatilösa hjärta. Ja det är hårt, ja Jimmie har säekrt också haft det svårt - men när man pratar om att inte ta emot livshotade flyktingar så är det JÄVLIGT hårt och det blir jävligt personligt och otroligt omänskligt. Folk följer en ledare, inte för att han är en särskilt duktig ledare egentligen men för att han tar ställning mycket mer än vad någon annan politiker någonsin vågar andas. Så för att kväva SD så måste vi visa hur politiklöst Åkessons parti egentligen är. Politikerna, måste visa det. Och det går inte om man inte tar debatten.
   Här är ett sånt där klipp när de bara pratar om varandra, som en gör när en pratar med en Jimmie Åkesson. Men 1. att Gudrun ens gick till debatten med motivationen "Jag tycker att det är viktigt att visa på att det finns de som tänker annorlunda. Jag tycker det är viktigt att särskåda deras politik, de har ju politik på alla områden och när de då går ut och säger sig vilja "skydda kvinnorna" genom att stoppa invandringen för att vi då får slut på våldtäkterna.. då slår de ju knut på sig själva. Och det där måste utmanas tycker jag. Jag tror inte på det här att det går att "tiga ihjäl" dem, jag tror att det är fel taktik. Man måste våga ta debatten med dem, och det är ju också att visa på att det finns ett motstånd. Och det finns ett alternativ, F! är ju faktiskt deras ideologiska motpol och då tycker jag att det är vårat politiska ansvar när de andra partierna... faktiskt fegar ur." Och 2. det visar ju ändock ganska ordentligt på hur Åkesson blir när han får reella argument mot sig och i en konstig förvirring fortsätter förakta genusanalys och skrika "Du! Tycker ju svenska mannen är som talibanerna", man ba ....är du kapabel till att LYSSNA eller nej nehe okej då nej jaha nehe. Också skämtet när folk ba "Alltså 100% av mina kläder är svarta. Jag tog ut en blus från garderoben och av den så var 1/1 svart. Alltså har jag bara 100% svara kläder :) Nej jag har aldrig läst matte nej men använder mig fritt av statistik ja jo precis.. vadå att jag missrepresenterar statistiken? Jag får väl läsa den hur jag vill? Har inte jag yttrandefrihet längre va? Nej jävla PK-maffian som styr och ställer".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0