Shit Snubbar Say to Feminister (in process, Jessica måste sova nu)

   1. "Alltså feminismen är så himla gråtrist och humorlös! Det är kanske något att fundera över Feminister för detta är något som hindrar mig från att engagera mig i en fråga som jag egentligen tycker är viktig! :( "
   2. "Om ni bara förklarade lite mer så killar fattar skulle ni kunna engagera mycket fler killar!"
   3. "ALLTSÅ!!!! Jag tycker nu såhär att ni kritiserar delar i det jag skriver och inte fattar vad jag menar så därför tänker jag gå och tjura i ett hörn för att feminismen inte är som jag, som man, vill att den ska vara :'("
   4. "HHAhahhaha snälla FÖRRRRKLARA hur du som kvinna är förtyckt av patriarkatet?!"
   5. "Hur jobbigt tror du inte att det är för mig att alla pratar om mig som man som en våldtäktsman?"
   6. "Hur jobbigt tror du inte att det är för MIG att jag inte kan vara snäll mot en tjej på krogen utan att hon typ blir rääädd för att jag ska skada henne?"
   7. "HUR JOBBIGT TROR DU INTE ATT DET ÄR FÖR MIIIIIG att jag förväntas kolla så att tjejen gett samtycke innan vi haft sex? Jag säger bara TURN - OFF!"
   8. "HUR JOBBIGT TROR DU INTE DET ÄR FÖR MIG ATT LEVA I FÖRTRYCKARROLLEN OCH SEN FÅ SKÄLL FÖR ATT JAG INTE MOTARBETAR DEN BARA FÖR ATT JAG ÄR I MAKTPOSITION? VADÅ SKA ALLA I MAKTPOSITION HA MEST ANSVAR ATT GÖRA EN FÖRÄNDRING BARA FÖR ATT VI RÅKAT FÖDAS MED ALLA PRIVILEGIER? VADÅ ÄR DET RÄTTVIST ELLER?"
 
   1. Alltså denna! När folk påpekar hur dålig politiken/politiker är och hur det hindrar deras engagemang från att brinna sin sanna eld. Man ba *låt oss ta en tyst minut och tänka på hur världen skulle se ut om alla väntade på att NÅGON ANNAN skulle göra förändringen de själva ville se medan de satt i sitt halvdöda tillstånd med en starköl och mös i sin bekvämlighet, eller ännu konstigare - om de väntar på att förändringen ba SKA VA plötsligt en dag så är allt bra och ingen behövde dö eller ens lyfta ett finger på kuppen*.
   2. Just det. Hade totalt glömt att allt ansvar ligger på kvinnan sjäääääälv. Hujedamig. Det är ju så i alla andra sammanhang så höhö tokigt att jag glömde detta. Nej men seriöst, när man börjar tänka att det är kvinnors uppgift att engagera män ENDAST pga de är de förtryckta och alltså mer insatta och automatiskt mer engagerade (pga överlevnad), ja då har det gått jäääääävligt långt i din bubbla av bekvämlighet Killen som inte ens har tillräckligt med analys för att fatta hur FEL mening nr2 är :( Men tack för att du ändå känner att du har rätt till en enorm plats i en diskussion där du tydligen har läst på INGENTING <3
   3. Har det NÅGONSIN hänt att en feminist säger sina åsikter utan att behöva förklara på dagisnivå? För att folk som inte orkar bry sig ska hänga med i vafan man pratar om? Nej. Men visst. VIssa har inte bekvämligheten och privilegiumet att man kan släppa det och ta upp det när man själv behagar. VIssa måste hela tiden ha det öppet för att överleva.
   4. Mening som jag 4 realz fick skriven när jag försvarade vine-jelly och en kille började snacka skit. Slutade med att han ifrågasatte hurvida jag blir förtryckt av patriarkatet och då svarade en naturligtvis inte pga en orkar inte förklara hur mkt som helst för någon som inte bryr sig ett skit om att lära sig om frågor som är liv/död för andra.
   5. Hm hur jobbigt är det att bli våldtagen? Alltså jag skulle nog säga att det är nära en 10a på jobbighets-skalan men vet inte - det är säkert ganska tungt för dig också när kvinnor försöker överleva trots det sjuka våldtäcktstalet, absolut, säkert nära känslan av att din kropp är en Blow Up Judy som man kan knulla helt utan tanke på hur det känns för den andra parten. Säkert nära känslan av att du inte har all rätt att bestämma allt som någonsin berör din kropp och säkert nära känslan av att aldrig någonsin kunna gå ut igen utan att ditt hjärta slår som vingarna på en kolibri. Visst?
   6. Cry me a river jag hatar dig.
   7. Nej men seriöst cry me a river för det skulle antagligen ta så mycket vätska från din kropp att du skulle förintas i ett moln av damm.
   8. Cry Me A River (obs! min river var symbolisk, jag torkade inte ut och blev damm men jag grät den symbolisk för din idtiotism<3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0